wtorek, 20 listopada 2012

Domowa zupa pomidorowa

Smak dzieciństwa, smak dojrzewania, smak dorastania, smak mojego życia.
A to wszystko za sprawą zupy pomidorowej mojej mamy.
Jak dla mnie bezkonkurencyjna zupa pomidorowa.

Składniki:
na bulion drobiowy:
korpus lub 4 skrzydełka
sól, pieprz mielony
ziarenka pieprzu,
liść laurowy,
ziele angielskie
kostka rosołowa,
vegeta,
marchewki,
seler,
por,
pietruszka
świeży lubczyk (magi)
dodatkowo:
koncentrat pomidorowy
śmietana 30% + łyżka mąki

Przygotowanie:
1. Zagotować skrzydełka w osolonej wodzie, zebrać szumowiny; dodać pieprz, listek, ziele, kostkę rosołową, trochę vegety, marchewki, selera, pora, pietruszkę, maggi i gotować jak najwolniej
2. Gdy warzywa i mięso będą miękkie wyjąć skrzydełka, pora i selera.
3. Dodać koncentrat pomidorowy i zaprawić śmietaną z mąką,odrobiną zimnej wody i solą
Gotowe!

Pomidorową mogłabym chyba jeść codziennie na zmianę z makaronem i ryżem!

4 komentarze:

  1. wygląda jak ta, którą robiła zawsze moja mama... Wspomnienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowa pomidorówka - nic jej nie dorówna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak mój tata robi podobnie.. kocham pomidorową nie pamiętałam 1 składnika i bardzo mi pomogłeś\aś

    OdpowiedzUsuń