sobota, 17 listopada 2012

Moje "winne" spaghetti z pomidorków koktajlowych.

Uwielbiam makarony! 
I choć nie jestem jeszcze mistrzem w ich przyrządzaniu 
to bardzo mi smakują moje "wykombinowane" dania. 
Polecam!


Składniki: (na 2 porcje)
garść pomidorków koktajlowych
kilka suszonych pomidorów
kilka kaparów(u mnie w zalewie z pomidorkami)
kilka ząbków czosnku
garść świeżych liści bazylii
oliwa z oliwek
pół szklanki czerwonego wina (u mnie: półwytrawne)
łyżeczka octu balsamicznego
przyprawy: czerwona papryka, pieprz, sól, oregano,
parmezan
makaron spaghetti


Przygotowanie:
1. Na oliwie poddusić pokrojone w ćwiartki pomidorki koktajlowe (aż się będą rozpadać)
2. Do podduszonych pomidorków dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, dusić kilka minut
3. Dodać suszone pomidorki, kapary, liście bazylii, sól, pieprz, oregano, zagotować mieszając co jakiś czas
4. Dodać wino i ocet balsamiczny, mieszać i gotować na wolnym ogniu do zgęstnienia sosu
5. Ugotowany ciepły makaron wymieszać z sosem pomidorowym, podawać ze startym parmezanem i liśćmi bazylii


4 komentarze: