piątek, 4 stycznia 2013

Suflet czekoladowy, płynny w środku


Obiecywałam sobie że w końcu zrobię suflet czekoladowy. Dotrzymałam tej obietnicy i zrobiłam.
Pierwszy deser w 2013 to pyszny suflet z płynnym środkiem. Przepis znalazłam TU :) Gorąco polecam!

Składniki:
50 g gorzkiej czekolady
50 g masła/margaryny
1 jajko
2 łyżki cukru kryształu
1 czubata łyżka mąki pszennej
szczypta soli

Przygotowanie:
1. Masło i czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Odstawiamy.
2. Oddzielamy żółtko od białka. Żółtko ucieramy z cukrem na gładką maskę, a białko ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę.
3. Do utartego cukru dodajemy rozpuszczoną masę czekoladową. Dosypujemy mąkę i miksujemy.
4. Następnie delikatnie dodajemy pianę i mieszamy łyżką aż masy się połączą.
5. Przekładamy do kokilek i pieczemy w nagrzanym piekarniku o temp. 190st.C przez 12-14 minut, by środek był płynny.


Przepyszny!

15 komentarzy:

  1. Narobiłyście mi apetytu tym suflecikiem...:-)))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłęd! :) Ten płynny środek... Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny. Też sobie obiecywałam kiedys taki suflet.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam takie coś spróbować, może najwyższy czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem dodanie dwóch dodatkowych jajek pozwoli wyeliminować mąkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny! Kurcze, nie miałam jeszcze okazji przygotować - zapisuję;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też w tym roku mam zamiar upiec pierwszy w życiu suflet - do odważnych świat należy ;) Ten wygląda wspaniale...

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi środek nie wyszedł płynny :( Dlaczego? Robiłam dokładnie wg przepisu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, być może za długo trzymałaś go w piekarniku...
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Kąpiel wodna co to ??

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja piekę 7 minut z zegarkiem w ręku i mi wychodzi płynny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na ile porcji jest przepis ?

    OdpowiedzUsuń