wtorek, 12 czerwca 2012

naleśniki waniliowo-czekoladowe!


Naleśniki! Szczerze mówiąc to nie znam osoby, która by za nimi nie przepadała. Można je robić na wiele sposobów, jeść z przeróżnymi dodatkami. Na słodko i na ostro. Dziś przepis na naleśniki z serkiem waniliowym i gorzką czekoladą. Idealnie wyważona słodycz, w sam raz żeby zacząć dobrze dzień:)

Składniki:
na naleśniki (4-6 sztuk)
40g masła
130g mąki pszennej
2 jaja
150 ml mleka
100 ml śmietanki kremówki
cukier wanilinowy
nadzienie:
serek homogenizowany (o smaku waniliowym)
50g czekolady gorzkiej(75%)


Przygotowanie:
1. Masło roztopić w małym rondelku i trochę ostudzić.
2. Do miski przesiać mąkę.
3. W innej misce rozmącić jaja z mlekiem, śmietanką i cukrem. Wlewać powoli do mąki, cały czas mieszając (trzeba uważać, żeby nie powstały grudki).
4. Do ciasta domieszać roztopione masło i odstawić na ok.30 min.


5. Następnie smażyć na teflonowej patelni z obu stron.


Usmażone naleśniki smarowałam serkiem i polewałam gorzką czekoladą (roztopioną w kąpieli wodnej), składałam w rożki (na pół a potem jeszcze raz na pół:)) Złożony naleśnik polewałam jeszcze czekoladą. Można posypać je też kolorowymi słodkimi perełkami, albo czekoladę zastąpić miodem:)



mniam!

Chcesz więcej naleśników? Kliknij TU! :) 

1 komentarz:

  1. jestem zakochana w naleśnikach, gościły dziś na mym obiedzie. :)
    takie, z dodatkiem śmietany muszą być niesamowicie kremowe *___*

    OdpowiedzUsuń